четвер, 1 грудня 2011 р.

Під іноземним прапором

1 грудня 2011 року, "Коловорот" № 50

Жителі Старосамбірщини кожного дня бачать сотні автомобілів із польськими номерами. Та це вже давно не означає, що за кермом гості із сусідньої країни.

В Україні доволі поширеним є використання авто з іноземною реєстрацією. Так, можна їздити і під чужоземним «прапором». Навіщо ж платити за розмитнення машини, а потім ставити її на облік (це ще додаткові витрати), якщо все можна зробити набагато простіше – такою логікою керуються українські водії, котрі їздять з іноземними номерами.

Звісно, закону, що вказував би чітко ваше право на те, щоб поїхати у  Польщу, придбати собі там авто та, не розмитнюючи, їздити тут – немає. Але є різноманітні «дірки», через які запросто можна пролізти.

Ось так. Ви їдете у сусідню країну, знаходите там потрібне вам авто. Платите власникові, оформляєте разом із ним документи. Таким чином, також стаєте його власником (щось на зразок українського доручення). А тоді сміливо вирушаєте додому. Ваш автомобіль вноситься у базу даних на митному пості, і вам надають право перебувати на території України аж 10 днів. Після закінчення вказаного терміну перетинаєте кордон, повертаєтеся назад – і маєте ще третину місяця у власному розпорядженні.

«Немає чіткого законодавства, котре б регламентувало цю процедуру, –  розповідає «Коловороту» заступник начальника ДАІ майор Віталій Шпак. – Адже усе це – закони Польщі. А ці автомобілі у нас, всього-на-всього, транзитні».

І все ж, українці на це не звертають уваги, а й далі успішно їздять на польських машинах. А жителям прикордонного району це навіть вигідно, адже ті, хто заробляє «човникуванням», усе одно їздять у гості до поляків дуже часто. Тобто, десятиденний термін не створює жодних перешкод.

Тетяна Михаць

Немає коментарів:

Дописати коментар