Телефон перестав для нас бути лише засобом зв’язку – ми майже не випускаємо його з рук. Розмовляємо всюди – удома, на вулиці, у транспорті. Але чи знаємо ми про телефонний етикет? Так, якщо вас сприйматимуть як культурного, приємного співрозмовника – з вами будуть спілкуватися із задоволенням. В іншому ж випадку, ви можете тільки роздратувати співбесідника, від чого розмова стане напруженою і менш продуктивною.
При спілкуванні по телефону необхідно пам’ятати декілька основних правил:
При спілкуванні по телефону необхідно пам’ятати декілька основних правил:
- Дайте час людині, до котрої телефонуєте, знайти мобільний телефон у сумці, чи дістати його з кишені, або ж підійти до нього вдома – тому не кладіть слухавки, доки не почуєте не менше 6 гудків.
- Обов’язково привітайтеся спочатку, а тоді відрекомендуйтеся, бо фраза «Це я...» не гарантує, що вас упізнають. Фрази: «А хто то?», «Ти де?» чи «Куди я попав?» – також не свідчать про вихованість і культурність.
- Обов’язково питайте, якщо плануєте тривалу розмову: «У вас є хвилинка для розмови чи мені передзвонити в інший час?» Поцікавтеся, чи не спішить ваш співрозмовник кудись. Запропонуйте час для розмови, якщо людина в цей момент не може з вами поговорити: «О 10 годині вас влаштує?».
- Усміхайтеся під час телефонної розмови. Усмішка не тільки допомагає передати співбесідникові ваш ентузіазм, але й підживлює вас енергією. Вона сприяє виробленню мозком хімічних сполук, які підсилюють відчуття оптимізму та впевненості в собі.
- – Якщо телефон задзвонив під час розмови з іншою людиною, перепросіть співрозмовника за те, що перериваєте бесіду. Також, якщо ваш співрозмовник був присутній при вашій телефонній розмові, розкажіть йому у кількох словах, хто і в якій справі телефонував: «Це моя сестра – у неї виникли проблеми з комп’ютером». Доречно буде відійти, якщо у вашого співбесідника задзвонив телефон.
- Ніколи не відповідайте на телефонний дзвінок, коли ви їсте або п’єте.
- Не телефонуйте швидше 8:00 (у вихідні 11:00) і пізніше 22:00, якщо про це не домовлялися наперед. Але, якщо у цьому виникла невідкладна потреба – обов’язково перепросіть за надто пізній чи ранній дзвінок.
- Якщо мусите закінчувати розмову – попросіть вибачення та поясніть причину.
- Закінчувати розмову має той, хто її розпочав, як і передзвонювати, якщо раптом розмову перервало.
Галина Антошик
Немає коментарів:
Дописати коментар